Wednesday, August 15, 2018

Netflix Apocalyps

Het begon als een onschuldig onderzoek, maar eindigde in een nationale ramp: psychologen J.A. Wel en H.E.T.I.S Echtzo hadden nooit kunnen voorzien dat hun onderzoek naar de invloed van Netflix op het brein van tieners moordenaars en slachtoffers kon maken.

In februari begonnen Wel en Echtzo hun experiment, waaraan alle jongeren in het land meededen. De bedoeling was dat deze jongeren een week lang 24 uur per dag (de tijd die de gemiddelde Netflixer aan Netflix besteed) zouden 'netflixen', oftewel de hele dag series zouden kijken, en na die week zou het brein onderzocht worden aan de hand van testjes.

Het ging echter mis na de tweede dag in de testweek: duizenden berichten van boze en bezorgde ouders stroomden hun mailbox binnen over het vreemde gedrag dat hun kinderen begonnen te vertonen:
"Ik opende net de deur van haar kamer," meldde een angstige moeder, "en ze was bezig van die cassettebandjes op te nemen, zoals in die serie."
"Mijn zoon kwam naar me toe en vroeg me of ik hem in zijn gezicht kon slaan, zodat hij dun kon worden na zijn operatie en hij wraak kon nemen op iedereen die hem dik had genoemd."
"Mijn dochter heeft net geprobeerd een drugshandel te starten zodat ze in de gevangenis terecht zou komen en daar nieuwe vrienden kon maken."

Het was de onderzoekers duidelijk dat de jongeren de series begonnen te imiteren, maar ze waren niet in staat iets te doen aan de klachten.

Al vrij snel viel het eerste slachtoffer: Bib S. postte dertien video's op YouTube en stuurde de links naar dertien verschillende mensen. Twee dagen na haar dood ontvingen de dertien kinderen hun brief en na het zien van de video's kwamen er nog dertien doden bij.

De eerste moordenaar was de eerder genoemde zoon: Dick B. stak zijn school in brand, waar hij eerst twintig kinderen in had opgesloten die hem voorheen gepest hadden. "Ik was eerst superdik en dus werd ik gepest. Na het ongeluk besloot ik wraak te nemen," vertelde hij Het Journaal.

Het dodental steeg en al snel was er een sterke afname in de bevolkingsdichtheid. Verscheidene bedrijven en restaurantketens kampen met geldproblemen: hun beste consument is verdwenen. 

Wel en Echtzo zijn een schadevergoeding opgelegd van 2 miljoen euro en verder zoekt de regering naar oplossingen om het gat dat er nu is op te vullen. Anti-condoomcampagnes en Seksfesten worden gehouden om dat voor elkaar te krijgen. Ook steunt de regering het Naveltop-beleid: ouders worden gestimuleerd om hun jonge kinderen eerder los te laten door ze veel uitdagender te laten kleden en ze naar meer nachtclubs en andere feestjes te laten gaan. De kans op verkrachting - en nieuwe kinderen - wordt zo vergroot en de tiener keert weer terug. 

Als je dit bericht hebt gelezen, ben je een van de dertien mensen die bij Disney is gebleven. Of een moordenaar. Of je zoekt kaartjes voor Seksfest.


***

No comments:

Post a Comment